Hva gjør du dersom feil oppstår?

Dersom du får feil på PC eller Mac kjøpt på fylkeskommunens rammeavtale med Nordialog, Atea eller Eplehuset må du kontakte leverandøren direkte.

PC: Ring HP support 23 50 20 19, innvalg 3. Mandag-fredag 08.00-17.00 (unntatt offentlige helligdager)

Mac: Ring Eplehuset 73 20 24 00 (sentralt kundesenter), eller send e-post til elevmac.rogaland@eplehuset.no

Kun PC: Installere operativsystem (OS) etter diskbytte

Dersom disken i maskinen er byttet, må operativsystemet installeres på nytt.

Gå til denne adressen: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10

Trykk Last ned verktøyet nå.

Kjøre programmet og følge instruksjonene for å lage en bootable minnepenn.
(Man trenger da en minnepenn med minimum 8 GB lagring).

Så starter man maskinen fra denne ved å slå maskinen helt av.

Start den igjen, trykke F9 på tastaturet gjentatte ganger helt til en meny kommer opp og velg minnepennen fra menyen.

Da startes windows installasjonsmenyen og man følger stegene videre.

Del denne artikkelen på: